Facebook adverteren nodig!

Veel ondernemers deinzen terug wanneer ze de combinatie horen tussen facebook en adverteren. Het wordt dan geassocieerd met het weggooien van je geld waarbij het rendement niet berekend kan worden. Vaak is het feit dat het geld direct naar Facebook zelf gaat ook een nadeel. De gemiddelde ondernemer werkt liever niet samen met een miljardenbedrijf en het aantal gebruikers is de laatste jaren ook afgenomen. Dit heeft echter niks te maken met je product en/of dienst die je wilt verkopen. In deze blog zal je lezen waar het juist wel verstandig is om op Facebook te adverteren.

 

Facebook adverteren

 

Lage kosten maar een groot bereik

Alhoewel er de laatste jaren een afname is aan gebruikers op Facebook is het nog steeds een van de grootste media kanalen. Dit betekent dat de gebruikers die er nog wel zitten een grote som aan mensen van de wereld zijn. Deze ontzettend grote groep zal ook bestaan uit prospecten voor je onderneming. Het grote voordeel van facebook adverteren is dan ook een gerichte boodschap.

In tegenstelling tot advertenties in de krant of reclames op de televisie is facebook adverteren relatief goedkoop. Het is ook goedkoop als je het vergelijkt met Google adverteren of LinkedIn en de prijzen die daar gehanteerd worden. De prijzen voor facebook adverteren liggen dus gemiddeld een stuk lager dan de concurrenten. De prijs alleen is natuurlijk minder van belang aangezien het gaat om het enthousiasmeren van prospecten. Wanneer je de totale kosten van de reclame vergelijkt met de prospecten die op een manier in contact zijn geweest met dit bericht kan je makkelijk berekenen hoe rendabel het is. Niet alleen verkopen tellen maar ook interacties en imago zijn meetbaar.

 

 

Hoe bereik ik mijn doelgroep?

Je doelgroep bereiken is een van de belangrijkste onderdelen van reclame. Je kan een fantastische boodschap hebben die er verzorgd en professioneel uitziet maar wanneer je doelgroep niet bereikt wordt zal het geen effect veroorzaken. Het effect meten is een van de belangrijkere onderdelen voor het bepalen van de geslaagdheid. De applicatie van Facebook, genaamd Pixel, zorgt voor een overzicht van al je acties. Zo kan je van elke actie het bereik bekijken maar ook de kosten. Met Pixel kan je ook goed controleren of je de doelgroep wel daadwerkelijk bereik. Een doelgroep kan zeer breed zijn maar dat zou het adverteren alleen maar makkelijker maken! Met facebook adverteren kan je voordelig en en snel een goede boodschap uitzenden!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *